Donation

Januari 05, 2018

Central Park, New York City.

Hari-hari layan The Secret Life of Pets, kegemaran Wafiy. Lawa view masa intro animasi tu. Try la pergi Google, memang cantik. Dalam tengah-tengah kesesakan bangunan di bandar tu, ada pula taman. Tu lah Central Park New York City.

Sedikit informasi tentang Central Park ni, ianya terletak di Manhattan, New York City.
Keluasannya adalah 3.41km persegi dan berbentuk segiempat tepat. Panjangnya 4km dan lebar sepanjang 800 meter.

Setiap tahun, dianggarkan lebih daripada 25juta orang yang berkunjung kesini, sekaligus Central Park New York City ini telah dinobatkan sebagai taman yang paling banyak dikunjungi di Amerika Syarikat. Central Park juga menjadi tumpuan para penggiat seni perfileman untuk melakukan penggambaran di sini. C

Central Park New York dikelilingi bangunana mewah dan berada dalam lingkungan kawasan yang harga tanahnya memang menggila.

Antara fasaliti yang terdapat di Central Park ni, adalah trek untuk jogging, ruang pejalan kaki sepanjang 10km keseluruhannya, dua arena untuk ice skating, kawasan perlinndungan haiwan, padang rumput, kawasan rekseasi kanak-kanak, terdapat tasik dan kolam buatan manusia juga .





















0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)