Donation

September 09, 2010

Kemalangan Tragis Lahad Datu,6 maut


Sedih mendengar berita kemalangan yg berlaku kelmarin.Syukur alhamdulillah, Allah telah gerakkan hati bakal suami untuk memandu kereta sendiri dari kota kinabalu ke kampung halaman di Kunak sehari sebelum kemalangan tersebut terjadi.

Kemalangan tragis ni belaku di Kilometer 35, Lahad Datu-Kunak, Sabah.

Kenderaan yg terlibat adalah
1.bas ekspres Dyana,
2.van-TERBUNUH(Yong Pui San, 24, suaminya Chin Tet Leong, 30, Thien Yuk Lin, 51)
3.kereta Perodua Viva- TERBUNUH(Azlan Aziz, 17)
4.lori tujuh tan - TERBUNUH( pemandu lori, Norawi Madu, 37; anak lelakinya, Mohamad Azrul, 14)

Semua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dengan kepala Azlan terputus, manakala identiti enam lagi mangsa yang parah belum dikenal pasti.

Difahamkan Azlan, Norawi dan Mohamad Azrul dipercayai dalam perjalanan pulang ke kampung masing-masing untuk menyambut Aidilfitri.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Superintendan Bong Kuet Khiun ketika dihubungi berkata, kemalangan berlaku apabila van yang sedang dalam perjalanan dari sini ke Kunak, dipercayai cuba memotong kereta Perodua Viva.

“Sebaik melihat cubaan van itu memotong, sebuah bas ekspres dari arah bertentangan memberhentikan kenderaannya secara mengejut, menyebabkannya hilang kawalan dan melintang di tengah jalan, lalu dirempuh van dan Perodua Viva itu sebelum ketiga-tiga kenderaan itu tergelincir ke dalam gaung.
“Kemalangan itu juga menyebabkan sebuah lori yang berada di belakang kereta Perodua Viva dan van itu turut terbabas ke dalam gaung sama, dipercayai akibat hilang kawalan ketika cuba mengelak daripada pelanggaran berkenaan,” katanya.

Semua mayat mangsa dihantar ke Hospital Lahad Datu untuk bedah siasat, manakala enam yang parah menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital itu.

Sumber ; Berita Harian

0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)