Donation

Ogos 27, 2012

''Jangan Angkat Berat"

Sudah berapa org  mak bidan, pakar perubatan moden dan tradisional yang aku jumpa.Semuanya memberikan nasihat yang sama.'Jangan angkat berat'.Wah! Xsangka, rupa2nya ada kesan juga kalau gadis selalu angkat berat2 ni.Menyesal xsudah aku dibuatnya.Hampir 2 tahun melayari bahtera rumahtangga, rezeki belum menyebelahi kami suami isteri.Redha saja sebab Allah mempunyai perancangan yang lebih baik daripada apa yang kami rancangkan.Kami hanya berusaha dan biarlah Allah yng menentukannya.
(Nanti dapat anak berderet2, jangan pula mengeluh =) )

Aku mmg agak lasak sedikit sejak kecil lagi.Angkat benda2 berat tu, mmg perkara biasa bagi aku.Pindah2 pasu bunga, pindah perabot dalam rumah....Boleh kata, aku ni mcm jantan jugala dulu..hehe..Ingat gadis2 sekalian, jgn angkat berat2 k.Jgn jd mcm aku. Trip2 kuat dan xpandai minta bantuan lelaki untuk angkat benda2 berat.Dah berubat, masih lagi aku angkat benda berat.Xtau mo minta tolong sama siapa, sbb aku sorang2 di rumah kalau En Hubby keluar berkerja.Jadi hobby aku mengalihkan perabot dalam rumah sejak zaman muda2 lagi.Nasibla xjadi Eric Leong.Kalau x...mmm~Dalam 2 bulan lepas pun, aku angkat sendiri, tong plastik untuk stock air dr bawah sampi ke tingkat 4.(Bangga). Besar ba tu tong, tinggi smpi pinggang, diameter 3 jengkal.Ha, imagine sndri la.Besar kan?Tp xla berat btu..dlm 5 kg jak kali tu.

Lepasni, xda lagila mo angkat2 semua tu.Even beli barang keperluan untuk rumah dan dapur, aku akan tinggalkan dalam kereta dan biarkan En Hubby yg angkat naik ke rumah kami di Tingkat 4 ni.Aku bawa yg penting saja (Wah~indahnya kehidupan aku sekarang.Mcm puteri raja). Jd, mohon maaf kepada kawan2 yang minta bantuan k.Aku jd driver, boleh la =)






To Anak Mama & Babah, jgn lama2 k.Kami menunggu ni..hehe~ 
Kami tunggu darah bangsa BRUGIWA (Brunei + Bugis + Jawa) mengalir dalam tubuh mu ya Nak =)


0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)