Donation

Ogos 24, 2012

Raya berabis dari Sipitang sampai ke Tawau

Alhamdulillah...tahun kedua berhari raya setelah memegang gelaran terulung sebagai seorang Isteri. Tahunni giliran beraya di kampung aku.Raya ke-4 kami gerak ke Tawau.Aku, En Husband, Mama, Bapa dan Nain my cuzzy.

Dari Sipitang, aku dan En Husband gerak duluan dan tunggu di teratak kami di Tg Aru,KK. Nanti ke Tawau naik 1 kereta saja. Bapa, Mama dan Nain bergerak kemudian sbb kereta kena servis dulu sebelum kami memulakan perjalanan.Dalam perancangan, mo gerak kul 8.30am,tp ada bbrapa masalah yg xdapat dielakkan..lambat sedikitla kami bergerak.Dari KK,mo jam 11.30pm.Sempat singgah di Kundasang untuk bersolat Zuhur dan makan.Paling best, makan di bawah pokok dikawasan lapang berhampiran masjid tu.Piknik..haha~Rendang daging dan paceri Nenas Babu Hajah Kibah mmg sedap.

Singgah sembahyang di Pekan Kundasang.Dorang p solat, aku dalam kereta.Makan dan bermain dengan kamera kompakku.

Smpi kunak jam 10pm.Lepas kenyang makan dirumah kawan Nain, kami gerak trus ke Tawau.Dekat jam 12mlm jugakla check-in hotel. Hotel2 semua penuh.Pilihan terakhir, Walaitokou.Selalunya bila ke Tawau, Kingston Executive menjadi pilihan aku.Tp kali ni, kena cari hotel yang menyediakan tempat parking yang selamat.Mula2 mo pilih LA hotel.Tp penuh la pula.Mahu xmahu, terpaksala pilih Walaitokou.Murah dan selesa.Ada juga yg lagi selesa, tp mahal sangat.Rasa mcm xberbaloi la pula.

Gambar di ambil masa Check-Out.Pandangan Tepi.Xsempat pula mo ambil pic dr depan dan dalam hotel tu.
Pasar Gantung. Gambar sengaja dikaburkan.Mo tunjukkan kereta kami yg kotor.Xcuci lagi.
Lepas bkfast, kami ke Pasar Gantung untuk memenuhi kehendak ayahnda mencari baju ala2 Ustaz Maulana, Islam itu Indah.Untuk dipakai ke masjid.Mama pula sibuk menambahkan koleksi telekung made in Indonesianya, baju tidur.Memang murah la di sini ni.Jika dibandingkan dengan harga baju di KK. Tujuan utama ke Tawau ni, bukanlah mo p pasar gantung.Saja jalan-jalan.Tengok produk dr Indonesia.Bila ada yang berkenan dihati,beli.Teringat pula masa jalan- di Pasar Serikin Sarawak.Keadaannya lebih kurang sahaja.Bezanya, di Pasar Gantung ni, berbumbung.


Bapa sedang test2 baju.Mama ketawa2 jak tgk sbb susah mo butang baju tu di bahagian abdomen.Abdomen???.Perut.
Rambang mata memilih baju tidur. Sekali-sekala, mama aku yang memeng peramah, tersasil dengan bahasa Bruneinya.Makcik jual baju blur seketika.Apa yg mampu aku buat, ketawa dalam hati.Hahaha~
Test dan beli Blaus
Makcik jual bajuni mmg peramah dan rajin.Habis semua baju yg di gantung, diturunkan dari tempatnya.Suruh mama test baju2 tu.
Macam2 brand.Paling femes, brand Monalisa (Baju Tidur)
Gajah Duduk.Memang bagus kain ni.Dulu masa bujang, ada belikan En Boyfriend beberapa helai =). Dulu boyfriend, sekarang Husband.


En Husband dan bapa aku berjalan secara berduet dalam misi mencari baju bapa.


Icebox
1B di Tawau. Hebat


Puan Hajah Kamalaih dan beg telekungnya..hehe~
En Husband tgh parking kereta.Selamatla kereta kalau bgini.CCTV pun ada.
Dah Check-in, jadi satu kebiasaan aku untuk mengambil gambar dalam bilik hotel sejar mula berkerja dulu. Cari idea untuk design bilik dan tandas dalam rumah sendiri nanti.InsyaAllah kalau ada rezeki.








Mama tgh test telekung yang dibelinya
Update blog sambil tgk pemandangan Tawau
Tawau Map
Tgh memerhati map dan keadaan sebenar bandar Tawau.Hati ni gatal mo drive sendiri kereta di bandar ni.
Mahal juga
Letak Minuman sendiri.Minuman yg sedia ada dalam icebox tu, xmo minum.Mahal betul

0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)