Donation

Oktober 02, 2012

Aku & Dania (Haih~mcm tajuk novel la pula)

Sepatutnya aku dtg meeting dgn coursemate di BT52, SST hari ni.Tp masa sdg 'gembira' melayari internet yang sangat 'laju' di 1Megalab, UMS...dpt call dr Kakak,minta tolong ambil Dania (anak sedara aku), dia kna kuarantin sbb penyakit seperti yg disebutkan pada tajuk entri ni. Kesian btl.Atas rasa tanggungjawab sebagai adik, aku kena p juga bantu.Terpaksa xdapat mengadirkan diri untuk meeting ptg tu.Nyawa lebih penting daripada apa yg akan dibincangkan dalam meeting tu.Untungla dapat kawan yg memahami .Tq Yan Yamato & Adae Awesome ;)

Masa drive dari Sepanggar menghala ke Tuaran tu, ada pula roadblock.
"Haih~abisla melayang RM300 ni"(Monolog)
Mata aku tertumpu kepada buku saman yg pakcik polis trafik tu pegang.

Beginilah perbualan kami:

"Selamat pagi ,minta lesen Cik" - 
CIK la sangat..

Aku dgn confidentnya bagi la lesen sambil mata masih  tertumpu kepada pen berserta buku saman yg dia pegang tu.

"Owh, masih belajar lagi ya Dik?" 
ADIK la sangat~

"Ya, masih lagi"
"Minta lesen memandu Dik"

"Aik?Yg td tu bukan lesen kah?" - Monolog lagi 

Aku pun tgk la apa yg aku bagi di tangan Pakcik polis tu.
Laaa~kad matrik.
Nasib la bukan kad diskaun siswa.
Untung2, Kalau kena saman, dapat mintak diskaun.
huhu~

Tq la pakcik polis sbb xsaman aku tadi.
Tips untuk semua, kalau polis trafik atau pegawai jpj minta lesen, bagi la kad pelajar atau kad matrik.
xla kena saman.
haha~
kalau kena saman juga, nasiblaaa~~

Berbalik kpd cerita Dania, mmg kesian la aku tgk dia ni.Jd, seperti biasa, bila aku ambik dia dr jagaan mama dan papa dia, cnfm la macam2 order dan request yg dia buat.1st skali,KFC.Sakit2 pun ada lg selera makan kepsi. Pastu p playground.Lalu depan Tanjung Lipat, KK, dia nampak kapal perang amerika yg sedang berlabuh di pantai.Turun jap, amik2 gambar, bagi dia snang ati sikit.Org sakit ni, kena selalu senangkan sikit hati dia sebagai salah satu terapi untuk menyihatkan dia selain drp pengambilan ubat2 tu.



The American aircraft carrier USS John C. Stennis said to be one of the 10 largest vessels in the US Navy has docked here Sabah for a goodwill visit.

Fakta Menarik USS John C Stennis
- 5200 crew on board
- 10% kru terdiri daripada wanita
- berat 97000 ton, panjang 1092ft
- tinggi : setinggi bangunan 24 tingkat
- menyediakan 38000 hidangan setiap hari!
- dikuasakan oleh 2 reaktor nuklear, setiap satu 550MW
- Antara jet pejuang yang dibawa ialah FA 18 Hornet.













Semoga Dania cepat sembuh dan boleh kembali ke sekolah, menuntut ilmu yg xberkesudahan

0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)