Donation

Julai 06, 2011

Kuching Trip Part 4 (Kek Lapis Dayang Salhah)

Salah satu faktor, kenapa orang luar suka ke Sarawak adalah kerana Kek Lapis nya yang murah dan sedap.Setelah melakukan kajian, aku dapati, Kek Dayang Salhah la yg paling glemer di Bandaraya Kuching tu.Kedai Kek Dayang Salal terletak di Kampung Gersik.Kalau dari Kuching Waterfront, kita boleh naik boat penambang dengan kadar 50sen sehala.Boleh juga pergi dengan menaiki kenderaan.Tp jauh sikit la perjalanantu.

Pemandangan dari Kg Gersik.Bangunan besar2 tu la Bandaraya Kuching.
Rumah kedai Kek Lapis Dayang Salhah

Antara kek yang aku suggest korang patut beli adalah :
1) Kek Sayang Sarawak (RM20)
2) Dragon Cheese (RM20)
3) Blueberry (RM10/RM5)
*Untuk confirm harga, boleh refer page dan blog Kedai Kek Lapis Dayang Salhah 

Confirm sedap.Oleh kerana lidah sudah merasa banyak kek, aku rasa mcm mual plak.Kenyang.Untuk pembelian melebihi RM100, pihak Kek Lapis Dayang Salhah akan bagi satu kek Roll free.Yg best, boleh pilih mana2 kek.huhu~
Perut tengah lapar..ngap smua tester.
Mcm raya la pula.Air x di hidangkan k.Kena bawa air sendiri.


ar
Antara kek yg dijual.Disusun mengikut jenis


Mama memborong.Pajak abes~
Gambar artis yg pernah mengunjungi Kedai kek ni.


Harap2 kedai kek Lapis Dayang Salhah boleh bagi kek free sbb aku dah promote kedai dia..hehe~
Di luar kedai tu, ada juga jual Ikan Terubuk Masin. Kalau beli di Pasar Satok, mungkin boleh dapat harga yg lebih murah,
Packing
Mcm briefcase la pula



Tulis apa tu bang??
Giliran mama aku memborong



Hati senang, kek banyak, duit luak.haha~


Wow! Boleh Order Online wo!!

walah~bestnya bercuti di Sarawqak.Banyak lagi yang ingin dikongsikan, tp memandangkan masa aku agak terhad...dengan kerja yg berlambak..ini saja yg mampu aku coretkan buat smua.Terima kasih kerana membaca blog aku.Sebagai tanda LIKE, sila click iklan Nuffnang aku.hehehehe~

0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)