Click and Donate

Julai 11, 2011

Wahai Suami...janganlah kau curang


Kepada Sang Suami, jika kamu sudah nikahi gadis pilihan menjadi suri hidup, jagala dia sebaiknya.Ingatla segala janji taklik yg pernah dibuat selepas acara akad selesai.Bukan setakat baca saja..Kalau ada kekurangan pada isteri, beritahulah dia.Jika buruk sikapnya, tegurlah dia agar dia dapat perbaiki kekurangan itu.Jika suda tidak perlukan isteri, bincanglah dengan cara yg baik.Bukannya tikam isteri dari belakang dengan perlakuan curang tu....mood:emo...haha~

Kesian akak ni.Dek kerana sayangkan suamilah dia begini.Kalau aku pun, mmg xsanggup kalau dapat suami yang telah lama hidup dengan kita, tiba2 curang.Sedangkan segala keperluan dia, kita sediakan, kita turutkan..Moga Allah tetapkan jiwa dan iman para Suami diluar sana supaya setia


MUAR: “Panggil suami aku datang sini, kalau tidak aku bunuh diri,” kata seorang wanita yang dikenali sebagai Suriani, 30, ketika cuba terjun dari Jambatan Kedua Muar di sini, kira-kira jam 4.30 petang, semalam.
Tindakan nekad wanita berkenaan mendapat perhatian orang awam yang selepas itu melaporkan kejadian kepada polis. 
Kira-kira lima minit kemudian, polis tiba di lokasi lalu cuba memujuk wanita berkenaan supaya tidak meneruskan hajatnya.

Bagaimanapun, wanita bersenjatakan sebilah pisau itu beberapa kali meminta suaminya datang ke tempat kejadian.

Katanya, jika permintaan itu tidak dipenuhi, dia akan terjun dari jambatan selain mengelar lehernya menggunakan pisau di tangannya.
Difahamkan, wanita terbabit bertindak sedemikian selepas mengetahui hubungan sulit suaminya bersama seorang wanita lain.

Berikutan itu, dia yang tidak berpuas hati melarikan diri dari rumahnya di Tanjong Agas dekat sini, sebelum menuju ke jambatan berkenaan.

Kakaknya, yang dipanggil polis bagi memujuknya terlebih dulu tiba di lokasi, bagaimanapun wanita itu gagal ditenteramkan, malah tetap mahu suaminya datang untuk menyelesaikan masalah.

Selepas beberapa kali mengugut mahu membunuh diri, akhirnya polis akur dengan permintaan Suriani dan mencari suaminya.

Kira-kira 10 minit kemudian, suaminya berusia sekitar 30-an tiba di lokasi dan berjaya memujuk isterinya bertenang serta menyelesaikan masalah melalui perbincangan.

“Kita selesaikan perkara ini cara baik,” teriak lelaki itu dengan jarak kira-kira 50 meter dari isterinya.

Suriani yang berpuas hati dengan pujukan suaminya, kelihatan tenang sebelum turun dari palang jambatan dan menyerah diri kepada polis.

Suami isteri berkenaan kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar bagi membantu siasatan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli ketika dihubungi berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan mengenai punca sebenar mengapa wanita terbabit mahu membunuh diri.

Pada masa sama, katanya, polis merampas sebilah pisau digunakan wanita itu.

“Kami percaya kejadian berpunca masalah peribadi dirinya dan suami,” katanya.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Sekyen 309 Kanun Keseksaan kerana cubaan untuk membunuh diri di mana jika sabit kesalahan, seseorang itu boleh dihukum penjara maksimum setahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Sumber : Harian Metro

2 comments:

ZWAN SABRI berkata... [Rasa Mcm Mo Comment Plak]

Rasanya nasihat ni x seharusnya ditujukan kepada lelaki jer.. skang banyak jugak lelaki yg nak bunuh diri sebab pompuan curang,,, HUHU

MySuaraBlog: Lelaki, Jom Kita Bersosial

edja berkata... [Rasa Mcm Mo Comment Plak]

@ZWAN SABRI haha~btul juga...setuju sangat

cLick IkLan uTk kEtErAnGaN LanJuT

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)