Donation

Jun 21, 2010

.:: Kisah 2 anjing ::.


Pada suatu masa ada dua ekor anjing. Anjing A dan anjing B. Mereka berdua tinggal di sebuah pulau. Setelah agak lama di situ mereka merasa bosan dan berhasrat untuk pindah ke tempat lain lalu si anjing A ni pun mencadangkan perkara itu kepada rakannya.

Setelah persetujuan dicapai anjing A tadi mengadakan latihan dengan belari 20 kilometer sehari, angkat berat dan berjogging (iyala... menguatkan stamina untuk berenang ke seberang).

Tapi anjing B tadi buat selamba je... tak ada persiapan langsung. Lalu anjing A nie tadi bertanye, "eh..kau tak buat persiapan ke? rileks je?" Anjing B menjawab, "tak payah buat persiapan semua dah siap".

Anjing A nie hairan dan berkata pada anjing B."Lantak kau la," dan terus dengan latihannya. Maka hari yang dinantikan pun tiba, maka berenang la si anjing tadi ke seberang... dia menyangkakan yang kawannya si anjing B masih lagi berada di pulau... tetapi alangkah terkejutnya dia bila mendapati yang rakannya anjing B telah sampai dan sedang rileks di tepi pantai.

Lalu si anjing A nie bertanya pada anjing B,"Macamana kau bleh sampai dulu?" Lalu jawap si anjing B...

















"Aku ni kan anjing laut!"

0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)