Donation

Jun 08, 2010

.:: Lewat Sebulan ::.


Ketika menyambut suaminya, Zamri yang pulang dari pejabat.. Saudah berkata sambil tersenyum,..

"Abang.. saya TERLEWAT datang bulan selama SEBULAN. Tadi saya dah pergi klinik dan disahkan mengandung.. tapi kita rahsiakan dulu ye... ".

"Baiklah" kata Zamri sambil tersenyum..

Esok paginya.. seorang pekerja SESB datang dan mengetuk pintu rumah meraka. Setelah dibukakan pekerja tadi memberitahu..

"Puan.. anda didapati terlewat sebulan.."
"Hah..?? Dari mana anda tau??" Tanya Saudah.
"Kami ada catatannya disini.."
"Haaah.. sampai ada catatan??"

Esok paginya.. Zamri marah-marah di kaunter pembayaran SESB.

"Bagaimana anda boleh tahu yang isteri saya terlewat satu bulan??"

"Sabar encik... kalau anda ingin catatan ini dipadam.. anda hanya perlu membayar pada kami.."

Dalam hati Zamri mengatakan yang orang tadi cuba meminta rasuah..

"Saya nekad tidak mahu bayar" kata Zamri

"Kalau begitu apa yang anda ada sekarang akan kami potong..!!" jawab petugas.

"Kalau apa yang saya ada sudah dipotong.. habis isteri saya di rumah boleh guna apa??" tanya Zamri

"Mungkin isteri anda boleh guna sebatang lilin.." jawab petugas..

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)