Click and Donate

Jun 15, 2010

.:: Mati Secara xsengaja ::.


Adala seorang mamat ni, tgh gian nak merokok.so, mamat pun p la beli rokok dgn menaiki motor(rujuk gambar).Biasala, mat rempit kena bwa moto laju2, wlpun kdai tu 100m dr rumahnya.maka si mamatni pun memulakan pejalanannya menuju kekedai yang dimaksudkan. Sebelum keluar rumah, mak dia pesan,"Mat, bawa motor tu besopan-santun ya, mak rasa hati mak mcm xbest ar ". Mamat mnjwb , "ala mak ni, Lek ar, xrempit la bwa slow2..bek jalan kaki kalo nak bwa slow2" Mak dia pun menjawab, "suka ati kau la Mamat."

Kunci moto pun dpulas dgn gaya Naruto nya. Mamat brgerak dari umah dan tiba2......(saspen), sampai d satu selekoh, seekor beruk yang entah dr mana muncul menyergah Atan. Apa lg terperanjat beruk la si Mamat tu.Beliau hilang kawalan ke atas moto nya lalu menyebabkan dia terlanggar tiang lampu berdekatan maka Mamat pun jatuh terpelanting lalu tidak sedarkan diri.

Secara kebetulan seorang pakcik lalu d jln tersebut pakcik itu sungguh terkejut kerana melihat seekor beruk sedang cuba mencurik helmet si Mamat lalu pakcik itu menghalau beruk tersebut dgn penuh garang,tetapi helmet itu tidak dapat diselamatkan kerana telah di bawa lari oleh beruk yg durjana.

Tanpa melengahkan masa pakcik itu pun pergi kepada Mamat dan memeriksa jantung dan nadi si Mamat d dada, pergelangan tangan, leher dan pergelangan siku mamat.... "uih..idup lg bdak ni,ingatkan dah mampos td "tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala Mamat sudah terpusing 180 darjah,makna nya dah terbalik laa.tanpa bertanya dan berpikir apa2 pakcik itu terus membetul kan semula kepala Mamat dengan menyentap balik ke 180 darjah...

Tiba2 pakcik itu mendapati Mamat tidak bernafas lagi.Rupa-rupanya,korang nak tau tak Si Mamat ni pakai jaket kulitnya terbalik. So memang lah kepala dia macam pusing ke belakang... Maka dengan secara tidak sengaja nya Mamat mati di tangan pakcik itu.Lalu pakcik itu pun telah mengghaibkan dirinya.

0 comments:

cLick IkLan uTk kEtErAnGaN LanJuT

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)