Donation

Disember 16, 2010

*Misteri Kerbau berkeliaran di Taman Perumahan Ketiau pada Subuh hari, terbongkar.

Misteri Kerbau berkeliaran di Taman Perumahan Ketiau pada Subuh hari, terbongkar.


Dulu, patik ada buat entri pasal misteri kerbau dan sapi yg muncul di kawasan kediaman tempat patik tinggal..Memang rasa pelik.Asal subuh saja, mesti kerbau2 dan sapi tu muncul dgn banyaknya.Ada yg berlari2 seolah2 mahu merempuh apa saja yg ada d depannya dan xkurang juga yg berjalan lenggang-lenggang kangung.

Tadi subuh, patik p cuci kereta.Pastu, dengar mcm org berkawad tetapi xserentak.Dalam fikiran, sudah fikir benda yg bukan2.Sbb kwsan hujung perumahan tu, dgr kata bekas tapak kuburan.aish!!.. Teringat cerita member yg slalu nampak tentera jepun xberkepala sdg berkawad.Lupa pula d mana tempat kejadian tu blaku.

So, kita berbalik ke pangkal jalan tadi..Akupun tunduk, pura2 basuh tayar kreta kanc aku yg baru kena tukar tu(show aff kejap)..padahal dlm hati.. dup dap dup dap..dag dig dug jantung berdebar~..aku pun sembunyik.Pastu segerombolan kerbau dan anak2 berlari2 kerbau menuju ke blog perumahan d hujung sinun.Pastu dgr suara org menghalau..hush!! hush!!..Laa~rupanya mamat ni punya kerbau.Padanla asal ada Geng Kerbau tu, dia ada..asal dia ada, geng kerbau Ttu pun mesti ada.

Pastu aku cuci atap kreta.Dia nampak aku & aku nampak dia.Mamat tu trus bersenam..pumping, lari setempat dan lari xbertempat2.Tengok kaki, alahai~pakai selipar. Mungkin mamat tu malu, muka ensem tp bawa kerbau jenjalan subuh2 ari.Yang aku pun satu, knapa la cuci kreta subuh2.Biar aku jawab..sbb, aku xsuka org tgk aku cuci kereta..huhu~sekian..majulah sukan untuk negara


0 comments:

Donate

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)