Click and Donate

Mac 30, 2011

DiaLah Jejaka Hensem Yg Aku Maksudkan

dO u Remember this entri?Aiseh..skiping London..haha~
Kelmarin, aku dan En Asben telah menerima ahli baru dalam keluarga kecik kami.Mahu xmahu,terpaksala En Asben menerima hakikat bahawa beliau akan dimadukan.Hah?!Bermadu bagi lelaki.Emm xpernah d buat orang.Org xpernah buat, biarla aku pes taim yg buat.Xboleh aku singkirkan perasaan ni.Aku sayang dia dan aku juga sayang En Asben. Biarlah aku berterus-terang.Aku telah jatuh cinta dengannya.Terima kasih kepada Owner lama, kerana telah menjualkan Tiger kepada kami.Inilah jejaka itu."Tiger"

Tiger agak kotor sedikit.Hujung minggu ni, baru bawa p Spa.Hehe~
Memilih pasir..em agak lama juga memilih.Xpa, prektis ba ni.Nnati beli lampin dan susu baby, mesti mcm ni juga.
En Asben dengan tekun membaca cara2 menyediakan tempat Tiger melepaksan hajat.

Acara yg sungguh mendebarkan.
Dengan ini, Tiger telah merasmikan Projek Sanitasinya.Acara perletakan batu asas dan membancuh simen.hehe~
Lepas perasmian, makan2.
......Dan makan lagi.



Mcm Garfield pun ada, c Tiger ni



Dialog Hari Ini

Member : Assalamualaikum Jaaaa~

Aku : Waalaikumussalam.(Smbil snyum2, sbb sudah dapat mengagak soalan yg akan diajukan lepasni.Harap2 la aku boleh jawab.Jangan la bagi soalan yang ndak2 lagi.Tolonglah)

Member: Ok kucing ko Ja? (Improve suda,xsuda dia cakap Kusing)

Aku: Okeeeyyyy~

Member : Cmana la dia Ja?Ko kurung dia Ja?

Aku : NdakLa, aku kasi lepas jak dia dlm rumah

Member : Nanti Edja kasi beli la di lonceng(Dialog ni aku rasa, mcm mo 50 kali uda dia sebut.Dr Pagi kelmarin, sampai sekarang.Sabo je la!)

Aku :-~ *sengih jak la"

Sepanjang perjalanan balik ke rumah kelmarin.Topik perbualan, sengaja aku tumpukan kepada Kucing sahaja.Malas melayan soalan2 yg bikin kepala guey lagi pusing.Perbualan kelmarin:


Member : Edja tingu cenel 611 tu ja.?Yg pukul 8.30 malam.?

Aku : ..(dalam hati.. Em wayang apa pula dia cerita ni.Aku bukannya hafal betul nombor2 Astro ni) Wayang yg mana tu ar?

Member : Yang kucing-kucing tu ba.seok eh!Ada juga yg pakai lonceng Ja.

Aku : ...(ah sudah..mula suda dia ni..)..owh Astro Ceria kali tu kan.

Member : Ia.Nanti Edja tingu la.Seok tu Ja.Cumil-cumil Kucing dia.Lucu.Cerita dia pasal....bla~..bla~..bla~~)

Aku :...(terpaksa mendengar jak ni)...terus potong cerita.Owh..ala,...aku xtingu cenel Ceria.Budak2 punya cenel ba tu.hehe~

Member : Hehe~Tom and Jerry pun seok kan Ja.

Aku : Iaaaaa~(melayan)

Member : Cantik tu kalau Edja kasi lonceng tu kucing.

Aku :Iaaa~ ..(aish! malar juga ni cakap pasal Lonceng.Ujung2, aku kasi beli ko lonceng nanti.Kasi pakai ko)

Member :Ada tu Ja kena jual d blakang Jayen.Aku xpernah masuk sana.Limpas (Lalu) Jak.Nantilah kita p sana,kan Ja~

Aku : Iaaa~....(aish~cmana pula dia tau dalam kedaitu ada jual Lonceng, sdangkan dia belum pernah masuk kdaitu.Mcm dia pula yg bawa kereta ni taw, mo bawa aku p sana.haha~)

Perjalanan 30minit+jalan jem terasa macam 4 jam.Merana aku ging.Tapi kan, mmg xd nafikan, member aku ni mmg boleh menjadi Perunding Penjagaan Kucing yg baik.Semua benda pasal kucing dia tau.Tabek spring sama dia. Xda tujuan lain aku ceritakan benda ni semua.Sekadar melepaskan ketensenan terhadap beliau.haha~Soal kerja,inda pulangku pernah tensen tu Wang/Dang.Hehe~..

Aish! Lambat pula tghari ni taw.Ada misi penting bersama Pak Jabit@Kak June







2 comments:

Bunda Awwa berkata... [Rasa Mcm Mo Comment Plak]

ui Sop kusing sapa jua ko beli tu..ngeremos juga hahaa...bah sop semakin kamcing ko sama MEMBER tu arr sop hahahaha

edja berkata... [Rasa Mcm Mo Comment Plak]

hehe~biasala kak.tensen dia ni.malar pindah rumah baru jak..Dialog Member&aku akan sentiasa aku update.hehe~

cLick IkLan uTk kEtErAnGaN LanJuT

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)