Click and Donate

Mac 31, 2011

Lunch @ Mekdi Karamunsing


hajat di hati, mo melahap RCH harini.Skali smpai destinasi.Tutup la pula.Em apala nasib.So, balik ke tujuan asal, makan bubur ayam mekdi.

MENU: BUBUR AYAM MEKDI & MILO...

Makan ngan Kak June dan member.Baru mo menikmati bubur,...

Kak June :" Tunduk..tunduk.."
Aku : ..(tundukLa juga.Manatau ada org melibas samurai atau apa d McD tu)..

Laa~rupanya keadaan yg aku xsuka, menganggu lagi.Mmg camtu..tiap kali makan akan diganggu dengan org yg jadikan ayat2 Quran untuk mendapatkan wang.Ala yg jual surah Yasin (tertulis "Dicetak di Indonesia") dan sticker2 Quran.Mesti korang pun selalu kena camtu kan?Yang aku xsuka.Majal (Paksa) betul ba.Orang xmo beli,kena paksa.Lepas tu bila kita xbeli, dia mulala buat muka xpuas ati.Astaga~sabar jak aku ging.Dulu d kampung, aku selalu berhadapan dengan situasi mcmtu.Ingatkan,d bandar ni, xda.Rupanya lagi ramai.

Lain cerita pula dengan mamat2@minah2 yg jual buku,cd, produk2 time org sibuk makan..Yang aku suka, bila kita kata "Owwh! Ada suda aku beli",(hint,aku xberminat ttg produk tu) dia akan terus blah.Yg aku xsuka, sudah kita bgtau kita dah beli atau bgtau xberminat, dia masih d sana juga.Membuang masa,membebel mengenai produk dorang tu.Paling parah, ada yg mendesak lepastu malukan kita pla.Aku pernah kena.Mo tau apa mamat tu cakap? Dia kata

*..selepas terpaksa mandengar dia memebel dalam 3minit camtu..*
Salesman: "Ala kakak ni, RM10 jak pun.Xkan lawa2 gini,dompet tebal, xda duit"..

kurang ajar btl lelaki tu taw.Mengasi malu aku...

Aku : "Aik?Mcm memaksa pula ko mo taw."..

Saleman : "Xla kak.Beli la kak.Murah sudani.Kalau kakak beli d kedai, mahal ni.Beza dalam RM15 juga ni.Na,mana kaka mau.Yg murah atau yg mahal?"

Aku :"Yang Mahal".

Mamat tu pun nampak mcm manas ja.Baru dia tau.

Salesman :"Ok la kak.Nampaknya kakak xberminat.Terima kasih"

0 comments:

cLick IkLan uTk kEtErAnGaN LanJuT

Isi Mengandung

anak buah (1) anniversary (1) artis (4) cuti (8) e (1) eksaited (10) family (2) fieldtrip (6) gaduh (3) geology (4) gosok (1) honeymoon (1) ikan (1) ilusi (1) isteri (5) jawatan kosong (2) kemalangan (3) kereta (3) laporan (1) laptop (1) Lawak (4) midterm (1) Movie (2) nikon (1) pasar (1) perkahwinan (3) pinjaman (2) pregnant (6) PTPTN (1) puasa (1) resipi (1) sabah (1) solat (1) UMS (5)